Skocz do zawartości

Folia między gruntem a wylewką


yzi

Recommended Posts

Napisano
Witam,
Widziałem na sąsiedniej budowie że podczas wylewania podłogi na gruncie ekipa ułożyła na piach folię budowlaną i dopiero na to lała beton. Prawidłowo?
Po rozmowie z sąsiadem nie wiem już nic... Powiedział mi że na ta warstwę idzie normalna kolej: folia (następna?), styropian, posadzka itd.
Może się coś stać jeśli jest warstwa folii między betonem a piachem? Czy to tylko ekstra izolacja? Im więcej tym lepiej? Szukam bardziej doświadczonych forumowiczów, Musze coś odpowiedzieć sąsiadowi :-)
Pozdrawiam
Napisano
Raczej nie jestem "bardziej doświadczonym forumowiczem", ale pozwolę sobie odpowiedzieć icon_lol.gif
Folia pod pierwszą wylewkę położona była prawidłowo i służy dwóm celom:
- żeby beton nie mieszał się z podłożem (nie zanieczyścił się)
- żeby woda z betonu za szybko się nie odsączyła do suchego i dobrze przepuszczalnego podłoża (piasek), bo beton źle zwiąże.
Jak już beton zwiąże, to można ją wyjąć spod spodu - jak ktoś potrafi icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif /to oczywiście żart/

Natomiast folia na wylewce, to znowu izolacja przed wilogocią izolacji cieplnej (styropianu). Ta musi byc juz zrobiona bardzo dokładnie. Na styropian pójdzie znowu kolejna folia - tak somo, jak ta na samym dnie, do zabezpieczenia przed przecięknięciem wody i betonu pomiędzy arkuszami styropianu jak już będzie wylewana wylewka wierzchnia (np. z podłogówką)
Napisano
Cytat

Witam,
Widziałem na sąsiedniej budowie że podczas wylewania podłogi na gruncie ekipa ułożyła na piach folię budowlaną i dopiero na to lała beton. Prawidłowo?
Po rozmowie z sąsiadem nie wiem już nic... Powiedział mi że na ta warstwę idzie normalna kolej: folia (następna?), styropian, posadzka itd.
Może się coś stać jeśli jest warstwa folii między betonem a piachem? Czy to tylko ekstra izolacja? Im więcej tym lepiej? Szukam bardziej doświadczonych forumowiczów, Musze coś odpowiedzieć sąsiadowi :-)
Pozdrawiam


Przeinwestowanie inwestycji icon_biggrin.gif ale jak kogoś stać to nic się nie stanie tylko pytanie po co ? albo jaką posadzkę będzie robił jaki dom buduje?A sąsiadowi powiedz aby uważał z tym styropianem coby później w domu na kolanach nie chodził jak podniesie poziom podłogi .
Napisano
Cytat

Przeinwestowanie inwestycji icon_biggrin.gif


E, no może nie... Przecież pod taką wylewkę można rzucić jakąś starą folię, z dziurami, czy kilka mniejszych kawałków. W końcu to nie ma być prawdziwa hydroizolacją, tylko "spowalniacz" odpływu wody z betonu

Cytat

A sąsiadowi powiedz aby uważał z tym styropianem coby później w domu na kolanach nie chodził jak podniesie poziom podłogi.


Tu już trochę Przesadasz. Izolacja od gruntu, to nie żadne fanaberie, bo każdy nowy domu musi ją mieć i na pewno jest to uwzględnione w projekcie. Problem może powstać, jeśli projekt zakłada np. 10 cm izolacji a komuś w ostatnim momencie zamarzy się dom pasywny i bez zmiany poziomów poszczególnych warstw rzuci np. 40 cm styropianu ....
Napisano
Cytat

E, no może nie... Przecież pod taką wylewkę można rzucić jakąś starą folię, z dziurami, czy kilka mniejszych kawałków. W końcu to nie ma być prawdziwa hydroizolacją, tylko "spowalniacz" odpływu wody z betonu


Tu już trochę Przesadasz. Izolacja od gruntu, to nie żadne fanaberie, bo każdy nowy domu musi ją mieć i na pewno jest to uwzględnione w projekcie. Problem może powstać, jeśli projekt zakłada np. 10 cm izolacji a komuś w ostatnim momencie zamarzy się dom pasywny i bez zmiany poziomów poszczególnych warstw rzuci np. 40 cm styropianu ....


No faktycznie może i tak ale ja tam nic nie dawałem pod ślepą.
Właśnie to miałem na myśli ,jeszcze pół biedy jak to zaplanuje zanim mury postawi ale jeden gościu miał już strop i coś mu się ubzdurało dać więcej styro i miał za niskie pomieszczenia o oknach już nie wspomnę.
  • 3 lata temu...
Napisano
Cytat

a co wtedy gdy fachowiec na pod beton ułożył tylko styropian na to srebrna foli i podłogówke i zalał beton


Brak folii pod styropianem może spowodować nieznaczne pogorszenie własności ciepłochronnych izolacji termicznej podłogi. Styropian wykazuje pewną nasiąkliwość przy stałym kontakcie z wilgotnym gruntem, a stopień obniżenia własności termoizolacyjnych zależeć będzie od warunków gruntowych oraz rodzaju i jakości styropianu.
Napisano
dziekuje za szybko odp.
fundamet mam dosyć wysoki bo około 80cm ale nad gruntem około 50cm i cały wypełniony piaskiem pod beton dosyć gruby styropian około 5-6cm i 7-8 cm posadzki i na tym płytki
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 2.12.2015 o 09:49, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Styropian wykazuje pewną nasiąkliwość przy stałym kontakcie z wilgotnym gruntem

Styropian wykazuje taką nasiąkliwość, że gdy zaczęli go dawać (dawno temu)  do koszulek ratunkowych dla kajakarzy, to paru nie umiejących pływać utopiło się od te nasiąkliwości. Nienasiąkliwy jest XPS.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano

 

21 godzin temu, zenek napisał:

Styropian wykazuje taką nasiąkliwość, że gdy zaczęli go dawać (dawno temu)  do koszulek ratunkowych dla kajakarzy, to paru nie umiejących pływać utopiło się od te nasiąkliwości. Nienasiąkliwy jest XPS.

:zalamka: zenek, zlituj się. Fajny z Ciebie chłop, ale z tego parcia na szkło zaczynasz wypisywać głupoty. Styropian ma skłonności do nasiąkliwości wody ale na Boga nie chłonie jej jak gąbka i na pewno  nie jest prawda, że ludzi się potopili bo styropian nasiąkł wodą.:icon_mrgreen:

Napisano (edytowany)
47 minut temu, mhtyl napisał:

Styropian ma skłonności do nasiąkliwości wody ale na Boga nie chłonie jej jak gąbka

Nie powiedzialem, jak gąbka - włóż do wanny, przyłóż ciężarkiem i poczekaj - to zobaczysz. Szczególnie ten mniej zwarty (taki kulkowy dawny). I przestano go dawać do kamizelek.

44 minuty temu, joks napisał:

enek jak ulał nadawałby się do ekipy Macierewicza

No chyba na wulgaryzmy nie zasługuję

47 minut temu, mhtyl napisał:

ale z tego parcia na szkło

Policzmy - ty 21 tys postów - ja 200. JASNE?:icon_biggrin::yahoo::wallbash:

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
35 minut temu, zenek napisał:

Nie powiedzialem, jak gąbka - włóż do wanny, przyłóż ciężarkiem i poczekaj - to zobaczysz. Szczególnie ten mniej zwarty (taki kulkowy dawny). I przestano go dawać do kamizelek.

 

Wycofano go nie z powodu nasiąkliwości tylko z powodu nieporęczności z stosowaniu i w użyciu.

36 minut temu, zenek napisał:

 

Policzmy - ty 21 tys postów - ja 200. JASNE?:icon_biggrin::yahoo::wallbash:

Ja też kiedyś miałem 200 postów.

Po tych 21 tys napisanych postów, jako dobry kolega doradzam Ci tak a n ie inaczej bo chcę abyś był jeszcze lepszy ode mnie:14_relaxed:

  • 5 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
Napisano

Mam pytanie odnośnie przygotowania podłoża pod posadzkę główną. W jednym pomieszczeniu ( kotłownia) jest mały galimatias jeżeli chodzi o instalacje elektryczną, wodną i kanalizacyjną rozłożoną na podłodze na gruncie. W związku z tym trudno mi tam ułożyć folię tak aby przylegała ona bezpośrednio do podłoża. Postanowiłem aby wnęki między rurami i przewodami wypełnić pianką i styropianem w celu wyrównania, a dopiero na tym rozłożyć folię i dać styropian. Nie ma tego dużo, bo w zasadzie w dwóch rogach pomieszczenia i nasuwa się pytanie czy jest to rozwiązanie akceptowalne ?

Napisano
16 godzin temu, Appleowner napisał:

  

Z czego te rury? Nie skorodują szybciutko?

Rura kanalizacyjna raczej nie koroduje  a na pewno nie szybko.

 

 

Tak to wygląda na zdjęciach.

posadzka.jpg

posadzka2.jpg

Napisano

Co do zasady - izolację p. wilgociową układa się na betonowym  pokładzie z wywinięciem na ściany, następnie rozprowadza instalacje w kanałach utworzonych w ociepleniu podłogi , przykrywa folią, jastrych i posadzka. W tym przypadku potencjalnie wilgoć może wnikać w ściany - nie da się zachować ciągłości izolacji na połączeniu podłoga-ściana, a przykrycie folią niewiele pomoże.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...
OSZAR »